Acest site este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investește în oameni!
Domeniu: 
Situația parcărilor
Inițiatori: 
Academia de Advocacy
Stare: 
Derulat
Data: 
15 Februarie 2012
Categorie: 
Audieri publice simulate
Locație:
Sibiu/Sibiu

Comunicat post audiere

Un Sibiu verde, ospitalier şi inspirat de aşteptările tuturor locuitorilor săi

- comunicat de presă -

 

 

Cei 45 de depozanţi care şi-au exprimat opinia în scris şi verbal în cadrul audierii publice, oferind soluţii alternative de rezolvare a problemei stringente a parcărilor din Sibiu, au abordat câteva direcţii esenţiale şi de principiu, valabile pe termen lung, chiar dacă au făcut-o în diverse registre: fie pe un ton relaxat şi plin de umor, fie prin poveşti emoţionante de viaţă, fie raţional, argumentat şi fundamentat pe date şi statistici exacte.

Sibiul nu trebuie să devină niciodată un oraş interzis turiştilor. Centrul istoric nu trebuie să fie doar un muzeu în aer liber pentru rezidenţi. Cei 3.000 de turişti atraşi lunar de bunul renume al Sibiului reprezintă un flux vital de capital pentru industria ospitalieră şi pentru bugetul local.

În această idee, sunt necesare parcări pentru autocare şi microbuze în centrul istoric, în preajma hotelurilor, la Muzeul Satului şi la Grădina Zoologică.

Primăria ar putea chiar să achiziţioneze o flotă proprie de autoturisme electrice pentru circuitele turistice pe traseul capitalei culturale sau 1.000 de biciclete pe care să le închirieze apoi gratuit turiştilor. 50 de rasteluri pentru biciclete trebuie amplasate în toate locaţiile ce reprezintă puncte de atracţie turistică.

Oraşul care a primit 3 stele din partea Ghidului Verde Michelin, fosta Capitală Europeană a Culturii merită să devină şi o Capitală Verde a Europei.

Extinderea pistelor de biciclete într-o reţea care să lege toate cartierele şi fiecare cartier de centru, descurajarea prin impozitare a achiziţionării de maşini cu gabarit mare, optimizarea şi modernizarea transportului în comun şi educarea copiilor pentru sport şi mişcare prin campanii de informare în şcoli sunt propuneri coerente în acest sens.

Schimbarea de paradigmă a beneficiat şi de un moment poetic. Martorul inspirat şi-a pus propunerea pe versuri: "Maşina mică ori poluează, ori se strică. De îţi iei o bicicletă, e şi ieftin, eşti cochetă, iar cu pletele în vânt, pedalând şi pedalând, scapi de sală, căci slăbeşti, iar parcare nu plăteşti."

Nu trebuie făcute discriminări între drepturile acordate locuitorilor oraşului. Rezidenţii din centru trebuie să aibă dreptul la un loc de parcare, la fel ca locatarii din cartierele de blocuri. S-ar putea permite în continuare parcarea pe timp de zi a rezidenţilor doar în baza unui abonament lunar modic pe 10% din locurile de parcare existente în centru.

2.000 de roţi parcate în acelaşi loc şi în acelaşi timp s-ar putea obţine prin construirea de parcări supraterane sau subterane. Locaţii ar fi suficiente: la principalele intrări în oraş, pe terenurile intravilane eliberate prin demolarea garajelor individuale şi a construcţiilor cu caracter provizoriu, în zona fostei întreprinderi Independenţa sau a cartierului Ştrand, în apropierea Stadionului Voinţa sau a teatrului Radu Stanca, în spatele Sălii Transilvania.

Toţi banii încasaţi din taxele şi amenzile de parcare, precum şi cei destinaţi achiziţionării de parcometre ar trebui alocaţi pentru construcţia de noi locuri de parcare. Nicio autorizaţie de construcţie pentru cartiere rezidenţiale, spaţii comerciale sau de birouri nu mai trebuie eliberată dacă nu sunt prevăzute prin proiect suficiente locuri de parcare pentru beneficiari şi vizitatori.

Georgiana, fetiţa accidentată mortal pe strada Ţiglari pentru că a fost obligată să circule pe stradă de maşinile parcate pe trotuar a devenit simbolul unei campanii a părinţilor împotriva riscurilor generate de un trafic haotic.

Împărţirea oraşului în zone tarifare în funcţie de presiunea exercitată pe locurile de parcare existente şi de statistica flotei auto pe cartiere ar permite tarifarea diferenţiată şi sporirea surselor de finanţare pentru noile parcări, cea mai scumpă zonă urmând să fie evident centrul istoric.

Străzile cu sens unic, o linie de metrou între aeroport şi gară, extinderea intravilanului oaşului pentru dezvoltarea pe orizontală şi mutarea instituţiilor din centrul civic, vinietele de parcare cu cod de bare şi instalarea sistemelor electronice de monitorizare şi acces cu celule fotovoltaice sunt propuneri inedite şi originale, alternative la cele avute deja în vedere pe termen scurt de autorităţile locale.

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeanã, vã invitãm sã vizitați www.fonduri-ue.ro.
Conținutul acestui material nu reprezintã în mod obligatoriu poziția oficialã a Uniunii Europene sau a Guvernului României.